recent
أخبار ساخنة

عمانيات فوق القمة نبذة عن الدكتورة شمسة بنت مسعود بن ناصر الشيباني


نبذة عن الدكتورة شمسة بنت مسعود بن ناصر الشيباني

انضمت الدكتورة شمسة بنت مسعود بن ناصر الشيباني إلى أومينفست كنائب الرئيس البحوث الاقتصادية في ديسمبر 2019. وهي عضو في اللجنة الرئيسية لتقييم البحث العلمي في الجمعية الإقتصادية العمانية. لديها أكثر من 15 عامًا من الخبرة في قطاع الخدمات المصرفية والمالية في إدارة المخاطر وإدارة التغيير والخدمات المصرفية الخاصة. و كانت أول عمانية في الإدارة العليا للشركة الوطنية للتمويل؛ حيث ترأست دائرة إدارة المخاطر لمدة 5 سنوات من 2011 إلى 2015 وقدمت تقاريرها إلى لجنة التدقيق وإدارة المخاطر وإلى الرئيس التنفيذي في القضايا الإدارية. عملت في بنوك محلية مرموقة: بنك عمان الدولي و بنك التضامن للإسكان والبنك الوطني العماني

حصلت الدكتورة شمسة على درجة الدكتوراه في يوليو 2020 من جامعة ريدينج البريطانية، حيث كانت باحثة دكتوراه متفرغة من 2016-2019. فاز بحثها بجائزة سفراء عمان كأفضل بحث دكتوراه في عام 2017 وفازت بجائزة اختيار الناس في مؤتمر الدكتوراه السنوي بجامعة ريدينج في عام 2016. تخرجت بامتياز في درجة الماجستير في إدارة الأعمال من جامعة ستراثكلايد بتخصص المالية وإدارة المخاطر في  2007. كما نالت الإمتياز في درجة البكالريوس وتصدرت الدفعة في الإقتصاد عندما تخرجت من كلية التجارة والاقتصاد في جامعة السلطان قابوس في  2002 .

 . 

A Brief Note on Dr. Shamsa Masoud Nasser Al Sheibani

 

Dr. Shamsa Masoud Nasser Al Sheibani joined Ominvest as the Vice President of Economics Research in December 2019. She is a member of the main committee for assessing the scientific research in the Omani Economic Association. She has over 15 years of experience in Banking and Financial Services Sector in Risk Management, Change Management & Private Banking. She was the first Omani youth and lady in the senior management of National Finance Company; heading the Risk Management Department for 5 years from 2011 to 2015 reporting to Audit and Risk Management Committee and to the CEO on administrative issues. She worked for esteemed local banks, namely Oman International Bank, Alliance Housing Bank and National Bank of Oman.

 

Dr. Shamsa earned her PhD in July 2020 from University of Reading, in which she was a full time PhD researcher from 2016-2019. Her PhD research won the Ambassadors Award as the best PhD research in 2017 and won the People Choice Award at the University of Reading Annual PhD Conference in 2016. She graduated with distinction in her MBA from University of Strathclyde specialised in Finance and Risk Management in 2007. She also earned distinction in her BSc. Economics and topped her batch when she graduated from College of Commerce and Economics in Sultan Qaboos University in 2002.

 


google-playkhamsatmostaqltradent